vineri, 14 iunie 2013

"Scurta despartire" - Teodor Pica





Va las  in valea-acestei stinse  plangeri
Orice sfarsit vesteste-un inceput
Ma duc eu primul, sunt mai priceput, 
 Sa pun din vreme seile pe ingeri

ZVANTATI C-UN ZAMBET ARIPILE PLANSE
V-ASTEPT LA GRAJDURILE DE SMARALD.
 NU VA GRABITI, INCA-I  AMIAZ SI CALD,
SI EU V-ASTEPT, SI CHINGILE SUNT STRANSE.

Cand veti veni-n amurg, sub inserare,
 Vom calari frumosi prin Elizeu ,
In cavalcada pan' la Dumnezeu,
Descalecand la tronu-i, la picioare

Ne-om prosterna cu fruntile alese
Pe lespedea de nouri luminata,
Cel mai voinic din noi va spune : TATA,
Ti s-au intors feciorii cu mirese.

Pe unde ne-ai trimis a fost si bine,
A fost si rau pe drumul strabatut,
 Dar tot ce-ai scris sa facem, am facut,
Si nu te-a dat niciunul de rusine.

Acuma ne-am intors, pe toti ne iata !
Ce alta slujba ne asteapta, TATA ?

ZVANTATI C-UN ZAMBET ARIPILE PLANSE
V-ASTEPT LA GRAJDURILE DE SMARALD
NU VA GRABITI, INCA-I AMIAZ, Si CALD
SI EU V-ASTEPT, SI CHINGILE SUNT STRANSE!

*
Theodor Pica - "Scurta despartire"
  Link : AICI
*
Alta rostire , tot Eusebiu Stefanescu - Link : AICI

3 comentarii:

  1. Ma bucur mult ca ti-a placut.
    Cand am auzit-o a facut un ecou puternic in inima mea. Pe data au aparut Shakespeare, Eminescu, Bulgakov impreuna cu "Maestrul si Margareta", un cantec pe care mi l-ai dat candva mai demult sa-l ascult despre "noi doi care zburam"... Si, desigur, "Omnibuzul celest".

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand mi-ai semnalat-o, intai m-am speriat, Diana. Eram ca o salbaticiune a padurii in fata unui obiect necunoscut, cu miros de om. Apoi, am adulmecat. Iar cand am gustat , m-a coplesit. Acum stiu poezia pe dinafara. Sa ti-o recit, sa o cant, sa o plang, Diana ? Cred ca nu-i nimic de plans, dimpotriva :
    "V-astept la grajdurile de smarald.
    Nu va grabiti, inca-i amiaz' si cald "

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am plans ascultand-o. Iata ca mai inscriem ceva in memoria noastra comuna.

    RăspundețiȘtergere