marți, 21 mai 2013

Vasvari Iulia - Despre "ZOMBII Cartea mortilor vii"



Lumea a devenit un loc miraculos dupa ce am inceput sa citesc romanele lui Haruki Murakami, Paul Auster, Amin Maalouf, Amos Oz, Javier Marias, Gabriel Garcia Marquez, care m-au facut sa realizez ca realismul magic ne inconjoara, nu numai in carti, dar si in viata reala.
Mi-au placut si imi plac si romanele istorice, dar nimic nu se compara cu bucuria de a citi romane sau povesti SF sau din genul realismului magic, care cu fiecare pagina citita imi deschis cate o fereastra in minte.
Tata mi-a daruit volumul de povestiri: Zombii: cartea morţilor vii, din colectia Antologiile Millenium, pe care am inceput sa o citesc cum am ajuns inapoi la Cluj. Acest volum contine texte scrise de autori romani (experimentati sau debutanti) carora li s-a cerut sa isi conceapa textul in genul horror, subgenul zombi.
Este o incredibila bucurie pentru mine ca am putut citi aceasta colectie de povestiri, nu am putut lasa cartea din mana, am uitat si de foame si de sete si de noapte, pierduta intr-o lume plina de mister.
Si mai mare a fost bucuria pentru ca autorii sunt romani, a renascut speranta in mine ca nu toti romanii sunt lipsiti de cultura si de imaginatie.
Si pentru ca tot e vorba de realism magic vreau sa amintesc o coincidenta care ma duce cu gandul la sincronicitate - inlantuirea a-cauzala a doua sau mai multe fenomene psiho-fizice .
Subiectul unora dintre povestiri se desfasoara la Bucuresti, m-am delectat cu mare placere cu povestirea in care rinoceri si crocodili vaneaza copii in Gara de nord, dar si cu altele si azi am aflat ca maine dimineata voi merge si eu la Bucuresti.
Sunt curioasa daca voi vedea vreun Straveziu si nu ma vor mai surprinde nici haitele de crocodilii.
Va recomand aceasta carte! Eu am lasat-o cu greu din mana. dupa ultima pagina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu