vineri, 30 iulie 2010

Geo Bogza - Cartea Oltului



Cand imi vine in minte Geo Bogza, in primul rand
ma gandesc la "ORION".
Al doilea gand imi fuge catre RADU TUDORAN.
Cei doi au fost frati.
E firesc sa ma gandesc, azi cu durere, si la fratii mei, cei stramutati in lumea de dincolo.
Plecarea lor, a surpat si temelia fiintarii mele, incat, ma intreb :
EU CE MAI CAUT AICI ?
*
Redau un text din finalul " Cartii Oltului" :

" (...) In acest ultim amurg, atatea amintiri il napadesc din adancul undelor, lasand sa se auda inca o data fosnetul inceputului :
Cetati in ruina, turle de biserici, larga talazuire a sesurilor, satele rasarite in calea lui, si ramase apoi in urma, pline de viata lor veche si tainica.
Dar dintre toate cate au fost, muntii raman in viata lui
NEINTRECUTA, SUPREMA AVENTURA.
Acum, pentru Olt, intregul zbucium al vietii s-a incheiat.
AICI E SFARSITUL.
Din tot ce a fost candva, n-au mai ramas decat aceste sterpe nisipuri.
Unde sunt muntii, padurile, cetatile de odinioara ?
DESERTACIUNE A DESERTACIUNILOR, par a spune intinderile lor pustii si spulberate,
TOTUL E DESERTACIUNE ... "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu