vineri, 16 iulie 2010

Atmosfera vascoasa - Dimitrie Anghel



Vascul este o planta nepamaneana.Poate sa traiasca numai la inaltime, mai ales in trunchiuri de stejar.
Este o planta medicinala, buna de tamaduit tensiunea.
*
Dar eu vorbesc aici despre ceva vascos si nesanatos.
Am cautat volumele despre care am scris de dimineata.
Am gasit "Caleidoscopul lui A. Mirea " si "Poezii" de St.O. Iosif,
dar cartile de poezii ale lui Dimitrie Anghel si Stefan Petica
nu le-am gasit.
Poate ca m-au parasit de decenii.
Dar ca norocul, am gasit poezii de acesti autori in volume de antologie.

Pe Anghel, am reusit sa-l fotocopiez la cuprins.
La Stefan Petica, pe care ma frige buza sa-l citesc, am ratat chiar si fotografia, in ciuda incercarilor disperate.
*
Aici, la zona de contact, caile imi sunt inchise .
Nu este doar o blocare vremelnica a fluxului ci
... o falie in timp ...
*
Iata ca voi fluidifica fluxul devenit intr-atat de vascos pentru mine, incat ma impiedica sa umblu si imi umple plamanii cu noroi in loc de aer, in momentul inspirului.
Priveste cum procedez :
*
Nu-l am pe Petica, dar am franturi din el, cum a avut si Isis, din trupul lui Osiris.
Nu pot fotocopia pagina cu titlurile poeziilor,
deci incerc sa le copiez in scris.
Incep :

STEFAN PETICA (1877- 1904)
*

Fecioara in alb; Cand viorile tacura; Moartea visurilor (nu, niciodata);
Cantecul toamnei; Serenade demonice: iata ca am reusit !

*******

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu