duminică, 11 iulie 2010

Ecou : METANOIA de Aimee Michel



In Enciclopedia Universala Britannica, editia in limba romana in 16 volume, nu gasim termenul " metanoia". Tin minte cum am vorbit cu un distins pastor penticostal din Banat, cu nume predestinat, Moise, despre aceste fenomene fizice ale misticismului, prin 1997, cand i-am daruit acest volum, considerand ca este mai indreptatit decat mine sa-l posede.
Dar iata-l din nou in Babel, ca o consfintire a faptului ca am si eu caderea sa-l detin.
*
Dupa "Dictionar enciclopedic de cunostinte religioase" de Ene si Ecaterina Braniste, pe care mi l-a daruit raposatul meu frate, Emanuel- Petru, arhitect si proiectant de biserici ortodoxe, care a fost un mistic plin de har, si pe care Domnul l-a luat de timpuriu, la numai 54 de ani,
METANOIA
inseamna indreptare, pocainta, cainta. Dar cartea aceasta a lui Aimee Michel, pe care o recomand cu insistenta, descrie, nu numai pocainta ci si fenomenele fizice ale misticismului, printre care, levitatia, bilocatia, incombustibilitatea, stigmatele si multe altele.
Il veti intalni aici pe Sfantul Iosif din Copertino, care levita in momentele de extaz, ii veti intalni pe stalpnici si multe alte personaje importante pentru credinta crestina.
*
Volumul pe care-l detin in prezent, este lipsit de discretele insemnari ale pasajelor memorabile, asa ca nu trec aici, sa citez din lucrarea pe care, in primul rand, i-o recomand Dianei Alzner.

*
DIANA ALZNER - "Infestat" - link AICI 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu