sâmbătă, 20 martie 2010

"Cum am devenit huligan'' de Mihail Sebastian



Am citit o postare despre "Orasul cu salcami" de Mihail Sebastian, si am simtit nevoia sa iau in mana, volumul acela din BPT, dar am constatat ca lipseste din locul unde ar trebui sa fie, dupa mutare, in antreul bibliotecii unde se afla cartile inceputului meu de viata, cum lipseste si romanul "Accidentul", de acelasi autor , in aceeasi colectie. Venise o gagica la mine, intr-o zi din primavara aceea, cand citeam cartea, si mama ne-a surprins intr-o pozitie aproape delicata , si roseata din obraji mi s-a extins si asupra paginilor delicatului roman, pe care, nu stiu cum se face, dar nu l-am recitit.
Cum e si firesc, gagicuta de atunci este doamna altuia, si poate nici nu-si aminteste de aceasta patanie.
*
Nu ma intreb unde sunt cele doua romane, caci apar ele de la sine, precum navele-fantoma,ori la fel ca vasul din Experimentul Philadelphia, care aparea si disparea in timp. Sau asemeni contelui de Saint-Germain, calatorul prin epoci ...
Am scos din rafturi, dintre cartile varstei adulte, volumul cu teatrul lui Sebastian, si ma gandesc cu placere la piesa "Steaua fara nume", care a fost si ecranizata, cu Claude Riche in rolul principal, si a devenit, in timp, si numele unui popular concurs de interpretare, pentru descoperirea stelelor din muzica usoara, pentru a li se da un nume. Mai amintesc si piesa "Ultima ora", pe care, au "jucat-o" si talentatii liceului meu, printre care, cu regret, nu ma aflam, si, de ce nu, si "Jocul de-a vacanta", macar pentru frumusetea titlului.
Celalalt volum din ilustratia mea, cuprinde doua lucrari speciale de evreul Sebastian, " De doua mii de ani" si "Cum am devenit huligan" despre care, voi "vorbi'', poate, altadata.
*
Si totusi, pe unde-o fi "Orasul cu salcami" ?
*
Isi mai aminteste oare BRAILA, de fiul sau Iosef M. Hechter, nascut la 18 octombrie 1907, care, in timp, va fi cunoscut sub numele
Mihail Sebastian?

* * *

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu