joi, 25 martie 2010

Ciclul "Les Rougon - Maquart" de Emile Zola, si alte carti de autor




Daca Blogger ar fi fost in fiinta pe vreme cand eram tanar si ferice, e limpede, tot postari despre carti as fi facut, dar cu duiumul. As fi postat colectii intregi, dar as fi luat la "purecat" si una cate una, cartile, pe saturate. Dar acum, sunt ramolit si nu prea am putere. Sa stiti ca e un efort sa scoti zeci de volume, uneori de pe randul din spate, sa le pozezi si apoi, sa le pui la loc, cocotat pe scarita, cand se intampla sa te solicite si motanul, care ori intra, ori iese din bilioteca, pe geamul pe care-mi cere mie ,sa-l deschid pentru el. Si, cand te gandesti ca fac postarea mai mult pentru mine, caci, cine mai este interesat de carti ? Dar niciodata nu apuca sa ma invinga uratul, caci apare din spuma posibilului cate un chip drag, cu comentarii interesante, si-mi promit sa continui cu blogul despre carti, si numai pentru un singur cititor.
*
Trec zile in sir si astept in zadar comentarii de la "dragele'' mele. Curios pe unde ratacesc, am intrat pe cateva bloguri pe care le frecventeaza, si da, le dau dreptate. Sunt oameni nespus de interesanti pe blogger, care mertita atentia lor. Dar eu continui cu postarile mele saracacioase si le primesc oricand va fi sa-mi vina, absolvindu-le de orice vina, daca nu mai vor sa vina.
*

Iata aici, cele 20 de titluri al
seriei
"Les Rougon-Maquart" de Zola, din care-mi lipsesc trei titluri :

1) Izbanda familiei Rougon
2) Haita
3) Pintecele Parisului
4) Cucerirea orasului Plassans
5) Greseala abatelui Mauret ( lipsa)
6)
Excelenta sa Eugene Rougon
7) O pagina de dragoste
8) Gervaise
9) Nana
10) Pot-Bouille
11) La Paradisul femeilor
12) Bucuria de a trai
13) Germinal
14) Creatie
15) Pamantul
16) Visul
17) Bestia umana
18)
Banii
19) Prapadul
20) Doctorul Pascal

* * *

Alte carti de Zola : "Povestiri pentru Ninon", "Atacul de la moara", "Therese Raquin","Madeleine Ferat", "Munca", "Fecunditate".

*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu