marți, 29 ianuarie 2013

De la Misterul lui Edwin Drood (1870) la "DROOD" (2009), intre Dickens, Collins si Simmons

Wilkie Collins - vezi "Femeia in alb" si "Piatra lunii" - si Charles John Huffam Dickens au scris in colaborare cartea "Impasul" publicata in 1867, cu trei ani inainte de moartea lui Dickens. "Misterul lui Edwin Drood", a inceput sa fie tiparit in 17 martie 1870, dar romanul a ramas neterminat si misterul mortii sau a salvarii lui Drood ramane o tema importanta de dezbatere pentru iubitorii operei lui Dickens. Fiind patolog, ma simt ispitit sa spun ca moartea lui Charles Dickens la varsta de 58 de ani a fost provocata de o hemoragie cerebrala cu inundare ventriculara .
*
Azi dimineata am vazut pe Facebook ca a aparut la Editura NEMIRA romanul "DROOD" de Dan Simmons. Cartea are aproape 1000 de pagini, si a fost scrisa in 2009, si publicata in limba romana in anul 2012, norocul meu a fost pretul prohibitiv al volumului, altfel, cred ca disparea demult din rafturi. Iata prima fraza a romanului : "Numele meu este Wilkie Collins si, cum am de gand sa aman publicarea acestui document cu cel putin un secol si un sfert fata de data disparitiei mele, presupun ca nu imi recunoasteti numele . (...)
*
Bizara poveste a lui Simmons incepe in 1865, cand Dickens mai avea de trait cate un an de fiecare deget de la o singura mana ... El calatoreste cu o iubita secreta, dar destinul ii bate in poarta pe care i-o deschide larg catre o viata dubla, odata cu accidentul feroviar din 1865, de la Staplehurst, care-l conduce in lumea intunecata de sub lume, in Londra subterana, in care obsesii teribile ies din adancimile insondabile ale fiintei,  care imping la crime,  genereaza intamplari tenebroase si mistere de neelucidat. Romanul "Drood" de Simons este biografia imaginara a ultimilor ani din viata lui Dickens, care abordeaza aspecte ramase neelucidate , in timp, din viata scriitorului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu