marți, 10 august 2010

Lupul de mare - Jack London



Voiam sa povestesc o intamplare legata de aceasta carte de Jack London, si despre Gyurkan Tibor, un prieten din copilarie, Dumnezeu sa-l ierte, si scotand cartea pentru postare, am vazut semnatura lui Tibi pe prima fila a romanului. Este posibil ca acest ex-libris sa fie, acum, la circa 15 ani de la moartea sa, unicul semn lasat de Tibi pe pamant.
Probabil ca exemplarul meu era mai flendurit decat al sau, si se vede ca l-am convins cumva sa accepte schimbul. Peste ceea ce-i voi fi dat atunci, ii mai dau o binecuvatare si tot prinosul dragostei mele de prieten, caci ne-am avut ca fratii.
*
Ne-a placut la nebunie acest roman de aventuri marine, scris in 1904, tradus in zeci de limbi, chiar si in alfabetul Braille, si ecranizat de circa zece ori. Dar nu despre aventurile lui Lup Larsen mi-am propus sa scriu, ci despre felul in care am incercat sa-l smintesc pe Tibi, chiar in perioada cand citeam romanul amandoi, cu privire la Lup Larsen.
*
Profesorul Schnell Carol, pictorul, avea baietii - pe Romulus si Remus - la facultate la Iasi, si sotia fiind casnica, isi suplimenta venitul tinand un chirias in camera baietilor. De curand, aparuse la ei un nou chirias, pe numele mic Dome, fotbalist la echipa noastra de divizia B.
Si mi-a dat prin gand sa-l smintesc de cap pe Tibi, spunand ca Dome este de fapt Lup Larsen, venit in orasul nostru pentru a se reface in vederea unei noi aventuri pe mare. Am pus la cale o intreaga conspiratie, si cu participarea intregii poporatii de mucosi, l-am convins si pe fotbalist sa ne sustina. Bietul Tibi, se ma codea, dar mai mult credea.
Atunci, dracu' ne-a pus sa zicem ca si noi am fost in expeditia pe mare. Ma rog, mateloti, pe colo, mus, bucatar ...
Aici insa am sfeclit-o. Caci nu putea sa accepte ca am fost plecati, cand el nu-si putea aduce aminte de nici o absenta indestulatoare a noastra, pentru asa o aventura.
*
Asa ca ne-am dat de gol.
*
Mai Tibi, cartea ta e inca aici, iar tu, nu mai esti !

VREAU SA STII CA-TI DUC DORUL
SI MA GANDESC CA I-AI INTALNIT PE_ACOLO PE MULTI DINTRE AI NOSTRI, DIN CEI PLECATI DUPA TINE !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu