miercuri, 13 ianuarie 2010

Mi-e dor de Eminescu









Va prezint cateva dintre cartile de, si despre Eminescu din Biblioteca Babel, si daca va spun ca am mai multe decat pot prezenta acum in ilustratie, laud biblioteca si nu pe cel care a strans cartile laolalta.
Eram licean si visam sa studiez Filologia, cand Editura Junimea din Iasi a anuntat editarea a 50 de volume in Seria "Eminesciana".
Mi-am propus sa le citesc pe toate, si m-am tinut de promisiune, desi eram,
pe parcursul anilor in care au aparut,in focurile luptei pentru existenta.
Am cumparat toate aceste volume, si partea din carti pe care nu le-am pierdut imprumutandu-le unor amici neatenti cu returnarea lor, se mai afla in Babel, alaturi de multe alte carti despre marele poet, aparute la alte edituri.
Azi, pot doar sa va prezint aceste carti, si sa-i recomand lui Gaby din Nasaud, sa citeasca romanele "Mite" si "Balauca" de Eugen Lovinescu. Desigur, recomand si "Viata lui Mihai Eminescu" de Calinescu, care nici nu apare printre cartile din postarea mea, desi am trei editii ale cartii, si mai recomand si "Contributii documentarte la biografia lui Mihai Eminescu" de Augustin Z. N. Pop.
As mai popune, cel putin cartea "Ei l-au vazut pe Eminescu" de Cristina si Victor Craciun, aparuta in 1989 in Editura Dacia din Cluj-Napoca.
O ultima precizare : volumul cel mai mic din postare, cu coperta albastra-aurita, reprezinta editia princeps republicata in facsimil a volumului

POESII
de
MIHAIL EMINESCU

-
Editura Librariei
SOCECU & Comp. - Bucuresti
1884

Nu ma satur de Eminescu nicicand, si mai pot sa traiesc in Romania, doar pentru ca, el si Creanga, exista printre noi, cu spiritul intrupat in carti.
Altfel, as fi devenit demult, eschimos in Groenlada.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu