duminică, 9 septembrie 2012

Regele unei tari ploioase



A fost reeditat de curand volumul "Florile raului" de Baudelaire, si recitind cateva poezii, mi-am adus aminte de "regele unei tari ploioase" din poezia "Spleen", rege care, alaturi de romanul "Drama de la Mayerling" de Claude Anet, l-a inspirat pe Nicholas Freeling la scrierea romanului detectiv "Regele unei tari ploioase", pe care l-am citit in ultimul an de gimnaziu, in colectia "Enigma" , seria veche, care era pe atunci, pentru mine, alaturi de "Aventura" si "Cutezatorii", hrana preferata. Asa ca am recitit , la 43 de ani dupa prima lectura, aceasta carte aproape uitata, si mi-am reincarcat bateriile, in maniera pavloviana, cu energiile tineretii, fapt ce imi da o bunastare de neinteles pentru aceata perioada neagra din viata tarii si din viata mea. Ca sa pastrez fluxul benefic de forte, dinspre trecutul fantastic, catre viitorul incert, lecturez , chiar acum, si romanul "Vantul prin salcii" de Kenneth Grahame, care-mi place chiar mai mult decat la indepartata in timp lectura dintai ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu