FULCANELLI
este, de fapt, Jean-Julian Champagne,
si se zice ca ar fi inspirat de germanul
R.A. Schwaller de Lubicz,
considerat el insusi autor al cartii
MISTERUL CATEDRALELOR.
Este o carte de interpretarea simbolurilor hermetice ale
MARII OPERE.
*
Avem aici un text alchimic, adica o reteta magica, redata in limbaj poetic. Poezia apare sub aspectul unor formule hipnotice, in care materiale utilizate in lucrari alchimice sunt numite Leu Verde, Caine Armenesc, Samantza Metalica ori Scuipat din Luna ...
*
Aceste cuvinte te vrajesc, te ametesc, iti induc o stare alterata de constiinta, care aminteste de autohinpnoza. Cabalistii spun ca aceasta modificare a starii de constiinta se poate realiza repetand cuvinte obisnuite sau formule religioase : Gershom Sholem se opreste asupra cuvintelor "iar sora lui Lotan era Timna" din "Facere", care, repetate, induc starea de extaz. Sau cuvintele "Doamne Isuse Hristoase, mantuieste-ma!". Sau " La illaha illa-llah!". Un alchimist va intra in transa repetand cuvintele "metalele se imbaiaza in mercur". Sau poate atinge extazul contempland mandale daltuite pe fatza catedralelor.
*
Simbolistica alchimica urmareste perfectionarea individuala, prin operatiuni in care, vasul filosofal este incalzit uniform, cu scopul ca materia prima sa parcurga stadii, de la cel al putrefactiei, in care materia moare, simbolizata de negru, la stadiile albedo si rubedo, pana la aparitia cozii de paun, CAUDA PAVONIS, in care materia prezinta irizari policromatice, fiind, fazele Operei, dar acestea toate, sunt operatiuni simbolice ...
*
Schimbarile se produc, nu numai in materia manipulata, ci in trupul si mintea adeptului, fiind vorba despre decantari poetice si combustie spirituala ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu