marți, 13 decembrie 2011

In Polirom : "Ma numesc Rosu"



Dupa "Times Literary Supplement", a spune ca "Ma numesc Rosu" este un roman politist, este echivalent cu afirmatia ca "Fratii Karamazov"" este roman politist. Complexitatea si farmecul acestui roman de nobeliatul turc pentru literatura (2006) il recomanda pentru lectura. Nu cred sa fie vreun om pe lume care a citit cartea si ar fi dispus sa o conteste.
*
M-am intalnit in toamna anului 2007, imediat dupa lectura romanului, cu domnul profesor Baricz Gyorgy, unul dintre dascalii de neuitat din liceu, care-mi aduce aminte de bucuria cu care am contribuit alaturi de colegii interesati si de dascalii nostri , vreme de patru ani, la inflorirea cercului nostru de franceza. I-am recomandat acest roman. Mi-a spus ca are un vag sentiment de teama datorita imensului orizont de asteptare pe care i l-am creat, laudand romanul fara simtul masurii, dar ca va citi cartea negresit.
*
Nu l-am mai intalnit de-atunci, dar sper ca a citit-o si nu a fost dezamagit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu