duminică, 7 noiembrie 2010

Trilogia "SUA" de John Dos Passos



Trilogia "SUA" de John Dos Passos
1) Paralela 42
2) Noua sute nouasprezece
3) Marile afaceri
*
In 1968 cand cartea se afla in vitrinele librariilor
- o tin bine minte, caci era deja ahtiat dupa carti, la vremea aceea - cartea ma tenta, desi nu era de nasul meu, si trebuie sa asimilez acea
TEMPTATION
ca pe o refexie din viitor, asupra mintii unuia, care, in istoria globala, este consemnat ca un mare cititor si pasionat colectionar.
*
Am gasit cartea foarte tarziu, in partea din dupa-amieza vietii de catre amurg, dar a fost o mare bucurie sa o citesc.
Fara sa fi fost constient, scriitura mea cu tehnica improvizata, pe care am numit-o "dresura libera" si in care inserez fragmente de realitate din ziare si halucinatii selenare din carti de fictiune, in melaj cu senzatiile mele si faptele vietii, avea ceva din John Dos Passos.
.
Oare aceasta trilogie mai este citita, sau cel putin studiata in universitati?
*
Majoritatea cartilor, ca si oamenii, au un
destin degraba trecator in uitare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu