marți, 18 octombrie 2011

Ragtime, ardoarea si un vanzator de trecuturi



Detest reclama, dar nu pot sa nu-mi exprim incantarea fata de Editura "Leda", imprint al Grupului Editorial Corint, in care am citit, in ultima vreme, niste romane impresionante : "Ragtime" de Edgar Lawrence Doctorow, "Vanzatorul de trecuturi" de angolezul Jose Eduardo Agualusa ( care m-a resuscitat, efectiv in iunie, cand ma aflam dincolo de geamanduri) si "Ardoare", de Lily Prior, care mi-a redat suflul in ziua de ieri, desi parea imposibil).
*
Voi face mai multe postari din romanul "Ardoare", dar acum, sunt ahtiat sa citesc "Northern Clemency" de Philip Hensher, asa ca nu fac decat sa redau un citat din romanul scris de Lily Prior:

" Dupa o vreme, am aruncat o privire clandestina spre doctor. Ce am vazut? Am vazut o fiinta indragostita, asa cum si eu eram indragostita,
(atentie, asta o spune o cataroaica, scuze ca va avertizez)
si dor, si durere, si frumusete si bucurie - toate aceste lucruri frenetice, chinuitoare, explozive, insuportabile, delicioase, piscatoare, nebunesti, efervescente, strigatoare, stridente, hohotite, planse, pe care le simteam si eu inauntrul meu si care-mi faceau pielea de gaina. Intr-un cuvant, ARDOARE, si doctorul suferea de o forma grava."

* * *

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu