joi, 17 februarie 2011

"Pacientul englez" si "Divisadero" - Michael Ondaatje



Filmul estompeaza cartea "Pacientul englez" in amintire si voi recurge la ciatate pe care mi le-am marcat cu finete in momentul lecturii, pentru a o readuce la lumina amintirii.
*
Michael Ondaatje, nascut in 1943 in Sri Lanka, traieste in Toronto, si dupa "Pacientul englez" , scris in 1992, care a cucerit lumea si ca roman ( Premiul BOOKER PRIZE, 1992) si ca film
( in regia lui Anthony Minghella), a mai scris doua romane bine primite de cititori: "Obsesia lui Anil" in anul 2000 si "Divisadero" in 2007.
*
Dupa ce "Carti Dragi" a revenit la viata, cu postarea despre romanul
"The Floating Opera" ( 1956 ), Diana Alzner posteaza pe acest blog al sau despre acest roman de succes al lui Ondaatje. Altfel spus, trece de la "Opera plutitoare", roman tradus cu inspiratul titlu "Varieteu pe apa" la Editura Univers, la "Pacientul englez", in care autorul da nastere unui univers al desertului, cu o tulburatoare poveste despre confuzie si dragoste, care se desfasoara in valtoarea razboiului, fara a fi lipsita de poezie si melancolie.
*
"Murim ascunzand in noi o comoara de amanti si triburi, gusturi pe care le-am inghitit, trupuri in care ne-am scufundat si-am inotat ca in niste rauri de intelepciune, firi in care ne-am urcat ca in niste arbori, temeri in care ne-am ascuns ca in niste pesteri. Vreau ca toate acestea sa-mi fie inscrise pe trup cand voi muri. Suntem istorii comune, cronici comune.
Nu suntem stapaniti de nimeni sau monogami in gesturile sau experientele noastre.Tot ce mi-am dorit a fost sa pasesc intr-un asemenea tinut lipsit de harti."
*
"ECOUL este SUFLETUL VOCII inaltandu-se in spatii goale"

* * *

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu