duminică, 19 decembrie 2010

Ecou la "Carti dragi" : Dreiser, Maugham si a treia cale



Nici Dreiser , nici Maugham nu sunt scriitori de prima linie, dar
"O tragedie americana" si "Robie"
mi-au placut la vremea lor.
Daca as incepe acum viata de cititor, in vremea postmodernismului, nu as mai citi aceste romane, dar recunoasc ca as fi mai sarac.
Ma gandesc la Roberta lui Clayde si-mi rasare in minte
Roberta Anastase, hoata de voturi.
Nu pot fi inlaturate fara tragedii nationale astfel de tzopostine?
*
Romanul "Robie" mi l-a cumparat frate-meu Viorel.
Era, la 23 de ani, cel mai tanar judecator din Romania, iar eu, mezinul, licean, eram foarte mandru de el.
Cu timpul, am schimbat exemplarele citite ale cartii cu altele mai noi.Acum, Viorel nu se numara in randul celor vii.Ce n-as da sa tin in mana exemplarele din "Robie" pe care le-a cumparat el din librarie!
*
Robia nu e buna, toti visam la libertate.
Dar cu aceasta carte, intelesul titlului se anuleaza la mine, si raman cu bucuria de a fi primit si citit romanul la vremea cand foamea de lectura era imensa pentru fiinta mea.
Nici robie, nici tragedie nu agreez :
magia este calea.
Traiasca Harry Potter,
sau cum s-o fi scriind acest nume!

* * *

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu